پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۲۰:۲۷

بررسی ساخت شناور کروبوت در کشتی‌سازی شهید محلاتی

باشگاه خبری فراساحل: روند ساخت شناور پارمیدای 6 در موسسه کشتی‌سازی شهید محلاتی به خوبی پیش رفت و این شناور آماده بهره‌برداری است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، امروزه در صنعت حمل و نقل دريايی جهان، شناورهای بدنه آلومينيمی به واسطه ويژگی‌های خاص خود نظير وزن سبک، افزايش سرعت، خوردگی کمتر و هزينه نگهداری پايين، جايگاه ويژه‌ای در حمل و نقل دريايی بدست آورده‌اند. در اين ميان شناورهای Crew Boat علاوه‌بر داشتن ويژگی‌های گفته شده، قابليت حمل مسافر، بار و تجهيزات را نيز داراست. با توجه به نياز روزافزون ميهن عزيزمان، ايران اسلامی، به استفاده از اين نوع شناورها در صنعت دريانوردی، ساخت اولين فروند از شناور Crew Boat با عنوان پارميدا 6 به سفارش یک شرکت تجاری جهت سرویس‌دهی به سکوهای نفتی در دستور کار موسسه دریایی شهيد محلاتی قرار گرفت. طراحی اين شناور با اندازه 34 متر طول؛ 7،8 متر عرض و 3،4 متر ارتفاع صورت پذيرفت و جنس بدنه از آلومينيم دريايی ساخته شده است.

حداکثر سرعت در اين شناور 25 مايل دريايی بوده و گنجايش 73 نفر مسافر و 8 نفر خدمه را داراست که اين ويژگی‌ها پارميدای 6 را در رديف شناورهای High Speed Craft (HSC) قرار می‌دهد. ظرفيت مخازن آب شيرين 2000 ليتر؛ ظرفيت مخازن سوخت 53000 ليتر؛ تعداد ژنراتور 2 دستگاه با توان 85 کيلووات برای هر دستگاه؛ تعداد موتورها 3 دستگاه هرکدام با توان 1080 کيلووات؛ شافت و پروانه هر کدام 3 عدد؛ Bow Thruster يک دستگاه در قسمت سينه شناور؛ سيستم ايرکانديشن از نوع چيلر آبی؛ سيستم اطفا حريق شامل 2 سيستم (اطفا حريق به روش آب و فوم)؛ جرثقيل 2 دستگاه با توان 1،8 تن. لازم به ذکر است شناور مطابق قرارداد (علیرغم مشکلات تحریم) ظرف مدت 12 ماه از زمان دریافت پیش‌پرداخت طراحی و ساخته شد، که رکوردی در ساخت شناور با این ابعاد در کشور محسوب می‌شود. هزینه ساخت و تحویل این کروبوت با در نظر گرفتن هزینه‌های کلاس بین‌المللی وگمرک حدود چهار میلیون یورو و دو میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ بالغ برهفتصد میلیون تومان صرف ترخیص اقلام از گمرک جمهوری اسلامی ایران گردید.



  کد خبر : 519
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :